NaslovnaVijestiDogodine montažno parkiralište na kat i novo na Žatiki?

Dogodine montažno parkiralište na kat i novo na Žatiki?

Četiri osnovna preduvjeta za dugoročno rješavanje prometno – parkirališnih problema u gradu

Glas Istre, 01.08.06.
POREČ –
Četiri su važna preduvjeta za dugoročno rješavanje prometno-parkirališnih problema u užoj gradskoj jezgri, ali i prigradskim naseljima, smatra Edo Kos, predsjednik gradske komisije za promet. To su dovršetak zaobilaznice, gradnja novog parkirališta kod groblja na Žatiki, nove garažne kuće na velikom parkiralištu te preseljenje velikih tvrtki na zaobilaznicu.
– Najbitnije je riješiti zaobilaznicu, tako da spojimo južni sa sjevernim dijelom grada, a sadašnja županijska cesta Novigrad – Vrsar postane lokalna. Grad, zajedno sa Županijskom upravom za ceste, financira projektnu dokumentaciju za drugu i treću fazu što znači od Stancije Portun do Vodopije, a u ovogodišnjem proračunu predviđena je i stavka za izradu prostorne dokumentacije četvrte faze od Varvari do Bijele uvale. Usporedno rješavamo i imovinskopravne odnose koji su za drugu fazu pri kraju. Planiramo do konca listopada sve riješiti kako bismo bili spremni za ishodovanje građevinske dozvole. Budući da želimo sve to dovršiti do konca studenog, moći ćemo početi s pregovorima o financijskom modelu sa Županijom i državom, veli Kos. Bude li sve išlo po planu, već sljedeće godine mogla bi se povezati, vjerojatno i dovršiti, treća i četvrta faza.
Trenutno najveći problem Porečana i turista je promet u mirovanju, odnosno parkirališta. Porečani muku muče svakodnevno, pa tako, na primjer, veliko parkiralište koje raspolaže s čak 800 parkirnih mjesta, već prije jedanaest sati stavlja oznaku »zauzeto«. Ni posljednja povećanja broja parkirnih mjesta ne pomažu. Tomu u prilog svakako ide i informacija da od prijašnjeg, manje od jednog automobila, jedna porečka obitelj u prosjeku danas ima čak 2,4 vozila! Ljeti se broj vozila povećava za sedam puta.

Novi parking do iduće sezone?

– Bilo bi suludo imati mjesta za sva ova prometna opterećenja, ali gradnjom novog parkirališta kod groblja na Žatiki, koje će biti otprilike dimenzija velikog parkirališta, riješio bi se problem autobusnog terminala kao i zadržavanja kampera. Dakle, putnici turističkih autobusa iskrcali bi se na autobusnoj stanici, a onda bi se parkirali na Žatiki. Parkiralište bi bilo višenamjensko – za autobuse, kampere, potrebe groblja te stanovnike Poreča, budući da je tu buduća sportsko-rekreacijska zona, veli Kos.
Je li to i kada moguće izvesti budući da se radi o zemljištu kojeg je vlasnik ovdašnji Institut za poljoprivredu i turizam? Naš sugovornik smatra je to moguće, čak vrlo skoro. Grad je spreman zamijeniti zemljište za vinograde i maslinike s ovim njihovim, dogovori su već pri kraju na zadovoljstvo obiju strana. Prostornoplanska dokumentacija postoji pa se, pri okončanju dogovora, može odmah krenuti u izradu projektne dokumentacije. Kos vjeruje da bi novo parkiralište moglo proraditi već do sljedeće turističke sezone.
Optimističan je i glede velikog parkirališta. U drugoj polovici kolovoza, doznajemo, raspisat će se natječaj za arhitektonsko-urbanističko rješenje garažne kuće, tipa prizemlje plus kat kapaciteta 1.300 parkirnih mjesta. Ova se investicija nalazi u programu mjera za ovu godinu i bude li išlo sve kako se planira, dogodine na jesen trebao bi već biti gotov projekt i početi prvi radovi. A već ove jeseni slijedi završetak izgradnje i uređenja prometa oko velikog parkirališta, tako da se na izlazu (kod policije) novog prespoja izgradi još jedan rotor, također i kod cvjetnog trokuta (donji ulaz u tržnicu) još jedan slijepi kružni tok. Sadašnja prometnica postat će pješačka zona, odnosno jedan dio za dostavna vozila tržnice.

U planu još četiri rotora

I to nije sve. Planiraju se još četiri rotora – ukoliko se uspiju riješiti imovinskopravni problemi na terenu uz OMV-ovu benzinsku crpku, a projektna dokumentacija je već gotova, za sljedeću se godinu planira gradnja još dva rotora na ulazu u naselje Finida 2 tako da će jedan biti lociran po osnovici gornje, a drugi, usporedno, po osnovici donje ceste.
Posljednji veliki preduvjet za uređenje gradskog prometa je preseljenje velikih korisnika na područje oko zaobilaznice. Porečanima su poznate svakodnevne gužve i začepljenja oko Konzumova trgovačkog centra maltene u središtu grada.
– Znajući da je Mercator kupio lokaciju oko bivšeg distributivnog centra Laguna commerca u Peškeri te njihovu želju da ovdje otvore trgovački centar, isto tako da je Vindija kupila područje stare Žatike i želi izgraditi trgovački centar, te imajući u vidu problem Konzuma, smatramo da sve ove velike korisnike, kao i one koji se još javljaju, lociramo na buduću zaobilaznicu i to na potezu od vinskog podruma do raskrsnice za Varvare. Budući da je to zemljište u vlasništvu Hrvatskog fonda za privatizaciju, Grad je podnio zahtjev za kupnju kako bi mogli izraditi prostornoplansku dokumentaciju i omogućiti izgradnju tih objekata, veli Kos.
Budu li se svi ovi projekti ostvarili, osobito parkirališta, uz rješavanje nekih problema unutar starogradske jezgre, sljedeći korak ići će prema zatvaranju prometa na čitavom području, pa bi gotovo čitava riva i povijesna jezgra, od gostionice Istra, postali pješačka zona. Tomu u prilog ide i natječaj za izradu projekta uređenja gradske rive koji je već u tijeku.
Svakako da osim ovih većih i značajnijih projekata i dalje stoji obveza stalnog nadzora postojećih odluka i pravilnika koji tretiraju sadašnji gradski promet i uvjete parkiranja. Problemi na terenu nastojat će se rješavati u hodu, a svi koji se ne budu pridržavali utvrđenih pravila, strogo će se kažnjavati.

Piše: V. MEDVEDEC

Dokumenti