NaslovnaVijestiU tijeku rješavanje prometnih problema stanovnika naselja Mate Balote

U tijeku rješavanje prometnih problema stanovnika naselja Mate Balote

Glas Istre, 22.08.06.
POREČ –
Jedan nam se stanovnik naselja Mate Balote javio pismom upozoravajući na niz detalja koji su gradnjom parkirališta u tom naselju poremetili dotadašnji život ove relativno zatvorene, »čisto stambene« gradske četvrti. Njegove smo navode provjerili u gradskoj upravi i komunalcu Usluga – neke su nepravde prema stanovnicima naselja već ispravljene, rješavanje drugih je u planu, a o nekim će se rješenjima tek trebati dogovoriti.
Prvi problem tamošnjih stanovnika jest što je veće od dva parkirališta u naselju pod režimom naplate. Platili bi, kažu, bez problema 150 kuna za povlaštenu karticu, ali se osjećaju prevarenima, jer za taj novac parkiraju samo na parkiralištu u svom naselju, dok drugi Porečani za istu cijenu mogu parkirati na »velikom parkiralištu«, kod Osnovne škole i Općinskog suda, kao i na sezonskim, ljetnim parkiralištima na Picalu i Gradskom kupalištu. Osim toga, sva ostala parkirališta pod naplatom imaju rampe pa u njih pristup imaju samo oni koji kupe karticu, dok parkiralište u Baloti ima parkirni automat pa na njega može ući bilo tko. Na taj način stanovnik naselja Mate Balote ako kupi godišnju karticu nije siguran da će je moći koristiti, jer je to parkiralište puno stranih automobila, a kartica mu ne vrijedi ni za koji drugi gradski parking.
– Uočili smo taj problem i prije desetak dana s Uslugom je dogovoreno da za stanovnike Balote koji kupe godišnju kartu ona vrijedi za ista parkirališta kao i za druge građane, rekao nam je član porečkog poglavarstva Edo Kos.
Građani se žale da su izgubili veliku zelenu površinu i da betonska parkirališta doprinose većem zagrijavanju naselja, ali i to će biti ujesen riješeno. Naime, komunalni pročelnik Milan Laković je na prošloj sjednici Gradskog vijeća rekao da hortikulturno uređenje tih površina nije dovršeno, jer nije bilo prikladno vrijeme za sadnju stabala i grmlja. Treba još provjeriti što je s prejakom rasvjetom na parkiralištu.
Posljednji problem, prolazak automobila kroz naselje, moći će se riješiti tek dogovorom. Naime, prometnica uz »donji« niz zgrada koja vodi prema zgradi Elektre postala je trkalište onih koji ovo naselje koriste kao obilaznicu. Automobilisti i motociklisti jure tom kratkom ulicom prevelikom brzinom, a osim što stvaraju buku, mogli bi i zgaziti pješake i djecu koja se u blizini igraju. Moguće je rješenje, razmišlja Kos, postaviti znak zabrane ulaska svim vozilima u taj dio, ali nije siguran da bi se svi stanari s tim složili. »Ležeći policajci« mogli bi samo izazvati vozače na još veće vratolomije. Što ostaje? Ponovno rampe – one koje će samo stanovnicima omogućiti ulazak, ali na taj će način to naselje biti i fizički potpuno zatvoreno. Takvo bi se rješenje moglo svidjeti i stanovnicima drugih dijelova grada, boje se u gradskoj upravi. No, koliko je uopće umjesno raspravljati o zatvaranju rampama ulazak stranim automobilima u čisto stambena gradska naselja? Koji su to strani automobili, da li iz drugih kvartova ili iz drugih gradova, županija, država…? Jasno je da je otvaranje »prolaza« kroz »Balotu« otvorilo prometni problem, ali manje je jasno hoće li i kako biti riješen.

Piše: S. MATEJČIĆ

Dokumenti