NaslovnaVijestiViše parkirališnih mjesta i reda u prometovanju povijesnom jezgrom grada

Više parkirališnih mjesta i reda u prometovanju povijesnom jezgrom grada

Proteklog tjedna Gradsko poglavarstvo usvojilo je konačne tekstove dvaju pravilnika – o naplati parkiranja na javnim površinama i o načinu odobravanja ulaska u pješačke zone. Oba dokumenta donose više novosti u ove dvije vrlo važne i problematične aktivnosti, a ono što je također važno jesu sankcije za neodgovorne koje se kreću od novčanih kazni do oduzimanja kartica i povlaštenog statusa vozača. Komunalno poduzeće Usluga, u čijoj je ovlasti i jedan i drugi posao, oba je dokumenta objavilo na svojim web stranicama kako bi se građani mogli detaljno upoznati s njima.

Proteklog tjedna Gradsko poglavarstvo usvojilo je konačne tekstove dvaju pravilnika – o naplati parkiranja na javnim površinama i o načinu odobravanja ulaska u pješačke zone. Oba dokumenta donose više novosti u ove dvije vrlo važne i problematične aktivnosti, a ono što je također važno jesu sankcije za neodgovorne koje se kreću od novčanih kazni do oduzimanja kartica i povlaštenog statusa vozača. Komunalno poduzeće Usluga, u čijoj je ovlasti i jedan i drugi posao, oba je dokumenta objavilo na svojim web stranicama kako bi se građani mogli detaljno upoznati s njima.

Sto i dvadeset novih parkirnih mjesta

Uređenjem novih površina na dijelu velikog parkirališta grad je dobio novih 60 parkirališnih mjesta, a kod Naselja »Mate Balota«, odnosno novih zgrada u Centru V, uređeno ih je još toliko. Premda je to još uvijek malo za velike ljetne potrebe vozača, novih 120 mjesta trebalo bi barem donekle smanjiti probleme domaćih vozača budući da se stanarima ove zone nudi pravo pretplate po povlaštenim uvjetima. To znači, saznajemo od predsjednika Uprave Usluge Rodoljuba Kosića, da svi koji stanuju ovdje mogu kupiti godišnju karticu od 150 kuna, kao i za ostala gradska parkirališta. Ostali vozači, budu li parkirali ovdje, plaćat će na parkomatu. Ovdašnji stanari, kao i vlasnici tvrtki koje imaju sjedište na prostoru gdje se naplaćuje parkiranje, moći će koristiti povlaštene uvjete tako da fizičke osobe dobiju karticu za jedno, a pravne osobe za tri vozila.
Ne budu li se koristila parkirališta prema odredbama, predviđene su kazne – kontrolori će obilaziti vozila te ukoliko parkirna karta ne bude vidno istaknuta ili se koristi neispravna karta, prekorači dopušteno vrijeme parkiranja, odnosno mjesto ne koristi po horizontalnim oznakama, vozači će dobiti nalog za 100 kuna kazne s obvezom plaćanja u roku od osam dana. Ukoliko to ne učine, slijedi naplata ovrhom kod javnog bilježnika. Usluga je, inače, dosad montirala desetak parkomata koje još uvijek zaobilaze uglavnom domaći vozači. Uz to, kako doznajemo od Kosića, upravo se pregovara s Autotransom o rješavanju problema parkiranja turističkih autobusa.
Najvjerojatnije će se dogovoriti mogućnost ukrcaja i iskrcaja turista na autobusnoj stanici uz simboličnu cijenu, a ukoliko se autobusi žele parkirati, onda će to morati učiniti na parkiralištu kod Osnovne škole uz važeće cijene. To parkiralište mogu koristiti svi građani koji imaju godišnju parkirnu karticu.

Tko vozilom može u stari grad

Zanimljive su novosti koje donosi drugi pravilnik, onaj o ulazu u gradske pješačke zone kojih, po novom, u gradu sada ima tri, jedna više nego ranije. Namjera je gradskih vlasti da konačno uvede red u prometovanje povijesnom jezgrom te da, uz pomoć videonadzora, prati i kontrolira ulaz, vrijeme boravka, ali i nepoštivanje odredbi. Izmijenjene su cijene daljinskog upravljača i beskontaktne kartice, pa daljinski upravljač fizičke osobe plaćaju 180, a pravne osobe i obrtnici 450 kuna, a beskontaktnu karticu fizičke osobe 85, a pravne osobe i obrtnici 150 kuna. Građevinari i ostali izvođači radova unutar starogradske jezgre s potrebnim odobrenjem, po novom, dnevno će plaćati deset kuna po vozilu.
Ima novosti i za stanare i vlasnike stanova i kuća za odmor bez vlastitog prostora za parkiranje kojima je pružena mogućnost češćeg i dužeg boravka vozilom u starom gradu. Ulazak u drugu pješačku zonu (obala-Općinski sud-lungomare) tjedan dana prije Uskrsa do polovice listopada svakodnevno se odobrava od pola noći do 17 sati sa zadržavanjem do sat vremena, a u prvu (prostor omeđen pilomatima) dvaput tjedno u istom vremenu, također na sat vremena. Zimi se odobrava dvaput tjedno 24 sata sa zadržavanjem do jednog sata. Ovime je omogućen češći i duži boravak vozilom u gradu.
Što će biti s neposlušnima? Svi koji se ne budu pridržavali odredbi najprije će se pismeno opomenuti, a za ponavljanje greške oduzet će im se pravo ulaska u pješačku zonu. Vlasnici će »skupljati« kaznene bodove koji, kada dosegnu brojku od 300, što primjerice znači šest sati nedozvoljenog zadržavanja u gradskim pješačkim zonama, plaćaju kaznene bodove (svaki bod jedna kuna) i te godine više nemaju povlašteno pravo ulaska. Nakon toga sustav blokira ulaz u pješačke zone, a nepropisno parkirana vozila odvozi »pauk« o trošku vlasnika.
Desetak videonadzornih točaka već je identificiralo nekolicinu neposlušnih vozača u povijesnoj jezgri, pa bi se moglo dogoditi da već od idućeg tjedna, kada će se novi gradski dokument početi strogo primjenjivati, neki vlasnici zarade i prve kaznene bodove, a nekima »pauk« odveze auto.
Novim »vozačkim« pravilnicima konačno bi se trebalo uvesti više reda na gradskim prometnicama i starom gradu, no i dalje će ostati neke »neobrađene« crne točke, među njima na prvom mjestu Kandlerova i Negrijeva ulica u užoj gradskoj zoni, gdje se, zbog nepropisnog zaustavljanja i parkiranja, ne može odvoziti smeće niti u njih može ući »pauk«. O ovim i još nekim prometnim problemima, kako doznajemo, već razmišljaju u gradskoj komisiji za promet zajedno s djelatnicima Usluge.

Piše: V. MEDVEDEC

Dokumenti